モンサンミッシェル旅行記(ブログ) 一覧に戻る
秋のフランスパリに10日間行ってきました。途中、モンサンミシェルへの1泊2日の旅も挟みます。

2度目のフランス~秋の旅10日間 (モンサンミシェル編)

2019/11/07 - 2019/11/16

旅行記グループ 秋のフランス10日間

Canelaさん

4日目はモンサンミシェルに出発です!朝早くまずはパリモンパルナス駅からレンヌ駅へ向かいます。2時間ほど電車にゆられます。一等席と二等席はそこまでお値段変わらなかったのでちょっと贅沢に一等席に乗りました。快適。

Day 4, we are going to Mont Saint Michel! We took the early train from Monparnasse to Renne. There wasn't a big price difference between 1st class car and 2nd class car so we picked the 1st class. It was so nice.

レンヌ駅に着いたらそこから出発しているモンサンミシェル行きのバスに乗ります。日本人観光客がちらほらいるのでバス停は分かりやすかったです。

We got to Renne station and looked for the bus that takes us to mont sant Michel. It was easy to find since there were other Japanese tourists like us there.

着きました。モンサンミシェルの姿に圧倒されました。

We are here! It’s breathtaking.

上を目指します。

Going up

かわいい看板

Cute signs

さらに上へ。

More stairs

広いバルコニー。

Balcony

見渡す限り遠浅の海。すごい景色。

otherworldly

さっき渡ってきた橋です。

The bridge

お城の中。ミカエルがいろんなところにいます。

Arc angel Michael

• 中庭<br /><br />Court yard

中庭

Court yard

きれいにしてます。

So neat

島にはレストランは何軒かあります。賑わってます。昼食です。

There are some restaurants on the island. Had lunch.

夕暮れ時の散策。モンサンミシェルはパリからのデイトリップでも楽しめるそうですが私たちはゆっくり見学したかったのでホテルを取ってます。デイトリップだと電車の時間を気にしながら焦っていたと思います。泊まりで正解でした。

Sunset walk. I read that you can take a day trip here from Paris but we wanted to take our time and not rush so we got a hotel near by. It was perfect.

また食べます。今度はスイーツ。バナナボート。

We eat again. This time, sweets.

夜も美しい。風が強すぎてゆっくり眺めてられませんでしたが。シャトルで橋をわたり対岸の今晩の宿、メルキューレホテルに戻ります。

Beautiful at night. It was too windy and cold so we couldn’t stay there long enough. We got on the shuttle and went back to the hotel Mercure.

カラフルな牛さん。

Colorful cow

翌朝。今日は旅6日目。最後にモンサンミシェルを拝めるレストランで軽食を取り、バスでレンヌ駅に戻ります。

The next morning. It’s the 6th day of our trip. We had a light meal at a restaurant where we can enjoy the view. We are taking the bus back to Rennes.

ここは天気がコロコロ変わります。15分後にはまた晴れました。
    さようならモンサンミシェル。感動をありがとう。

Weather changes every 15 mins here. Sunny then rain then sunny again. Thank you and bye bye Mont Saint Michel.