岡山市旅行記(ブログ) 一覧に戻る
Three guys met at Okayama.

岡山の友を訪ねて、Meet friends at Okayama , Okayama Pref.

2010/07/18 - 2010/07/21

旅行記グループ 日本

しんさんさん

Three guys met at Okayama.

JALグループ 自家用車

植物園の前で。久しぶりに学校時代からの友人と。岡山在住の友達の車で回ります。私の希望で古墳巡りが主です。

吉備津神社。吉備路はいろいろ由緒ある神社がありますね。

Kibitsujinnjya

• 鳴釜<br />There are many signs by Japanese Gods. When this cattle sounds that is the<br />sign of Gods calling.

鳴釜
    sign of Gods calling.

坂出で紹介するつもりでしたが、瀬戸内海は桃太郎伝説には事欠きませんので、挿入
    I was going to introduce this picture when I visited Sakaide, but around Set
    Inland sea area, Urashimataro tale is quite popular. He is going to visit
    Ryuuguu Palace mounting on a turtle, in which Otohime sama invites.

造山古墳
    Tsukuriyama Kohunn(mound,Mound age, 3BC to 7BC)

前方後円墳ですね。周りにも古墳があります。

周りにも

There are some others.

脇の小さい古墳
    Small mound there.

瑠璃光寺の五重の塔
    さてさて場所から見て備中国分寺と訂正いたします。すいません。

Hive stories tower in Rurikouji temple.Oh, no,it must be Bicchuukokubunnji.
    Very sorry.

ここまで来たところで、カメラがストライキ。尻切れトンボですがこの辺で。
    Something happend with my camera. So see you soon.

2023.10 森浩一の「僕と歩こう」を読んでいて、造山古墳に行ったなあ、さらにこうもり塚古墳も見たがーーーと思い出しました。更に丘にある博物館で、朱、丹の鮮やかな展示がありましたな。作山古墳は行ってませんよね。