旅行のクチコミと比較サイト フォートラベル
みんなの満足度
2.80
クチコミ:1件
とても良い
0
良い
0
普通
0
悪い
1
とても悪い
0

5 ホテル満足度ランキング(富岡・甘楽 12件中)

項目別評価

  • アクセス 3.00
  • コストパフォーマンス 2.50
  • 接客対応2.50
  • 客室2.00
  • 風呂評価なし
  • 食事評価なし
  • バリアフリー評価なし

世界遺産に登録決定しています片倉製糸場、その目の先に有る旅館。お仕事に観光に皆様のおこしを心よりお待ち申し上げます。

  • 観光に便利な旅館

    2.5旅行時期:2014/10 (約11年前)

    ふくぴん

    ふくぴんさん(非公開)

    富岡・甘楽のクチコミ:10件

    上州富岡駅から徒歩10分程度で、世界遺産に登録された富岡製糸場の通りの前にある小さな旅館です。駐車場もありますので車でも便利です。旅館は古く設備等も昔の旅館という感じです。部屋でゆっくりくつろぐという感

    続きを読む

福助屋旅館のクチコミ一覧(1)

施設詳細情報

住所 群馬県富岡市富岡49
アクセス 上州富岡駅より徒歩にて10分
温泉 大浴場 露天風呂 混浴あり
サウナ インターネット可 ジム/フィットネス プール
駐車場 洗浄機能トイレ エステ マッサージ
ペット対応 送迎サービス ランドリーサービス コンビニ近く
航空券・JR付き パソコン貸出し
※未対応または確認がとれない場合に、「―」と表示されます。
※フォートラベルはクチコミサイトという性質上、施設情報は保証されませんので、必ず事前にご確認のうえご利用ください。

施設情報を変更する

施設情報の訂正・追記はこちら

宿泊施設オーナー様へ

フォートラベルのビジネスプロモーションにお申し込みいただくと、施設情報の編集やクチコミへの返信が可能になるなど、施設の魅力を伝えるさまざまなプランをご利用いただけます。

詳しくはこちら
  • 富岡製糸場

    富岡製糸場

    4.11

    距離:0.2km

    いずれも国宝である3つの建物を主に訪問しました。入場してすぐの 東置繭所では、展示と映像から施設の詳しい情報を仕入れました... 
    続きを読む
    。西洋建築に和の技法を取り入れたユニークさが心に残りました。次の西置繭所では2階のベランダから施設を見渡しました。最後の繰糸所が最も印象的でした。柱のない広大な空間に繰糸機が並んでいました。その奥では繰糸の実演が行われ、繭から糸が生ずる工程を目の前で見ることが出来ました。12月3日という初冬の平日に訪れたので、空いていて、ゆっくり楽しめたのだと思います。 
    閉じる

  • とみおか夏まつり

    とみおか夏まつり

    3.12

    距離:0.3km

    急いでいたのでさくっと見て回っただけでしたが、近くにいた友人グループのリーダーらしき人物が友人たちに「この建物で働いていた... 
    続きを読む
    人は高い技術を持っていたの。」などと説明しているのを小耳に挟むことができたのでよかったです。 ただ、そういうことが分からず、人ごみをかき分け、ただ建物や展示されている当時の機器などを見て回っただけだったら面白さ半減だったと思います。 行く場合は、時間に余裕を見て定時解説を見るか、音声ガイドを借りて見て回る、あるいは下調べをしてから行ったほうが、より楽しめると思います。 
    閉じる

  • 蔵

    3.21

    距離:0.3km

    世界遺産登録で沸き立富岡製糸場のすぐ近くにある食事処。 海のない群馬県で新鮮な魚が食べられる貴重な場所です。 刺身定食... 
    続きを読む
    や焼き魚定食などがありましたが、ネットで検索した時に目についたかき揚げ丼を注文しました。大きな海老が4尾使われたご飯が見えなくなるほどのかき揚げ丼。見るだけでも注文する価値あります。やまかけマグロの小鉢と、ブリ大根、あら汁、漬物がついて850円というとってもお得なランチ。ボリュームも味も申し分ないです!! 
    閉じる

  • CO-JIRO

    CO-JIRO

    3.2

    距離:0.2km

    平日のランチ時に訪問しました。 ランチは3種類あり、くわのみという名前のランチをお願いしました。 京都のおばんざいっぽ... 
    続きを読む
    い感じ? 女性好みで私達もですが、お客様は全て女性客でした。 お米は甘楽町産とのことですが、普段魚沼産のコシヒカリを食べているので、お米はおいしくなかったです。 再訪は微妙です。  
    閉じる

  • 有料の「宮本町まちなか交流館」が地階ですが、無料の富岡駅東駐車場から、「世界遺産サンタ―」を見た後、散策するのも良いです。... 
    続きを読む
    お土産物、観光パンフレットも多くて、休憩スペースもあるのが良いです。DVD放映があったり、見頃の花情報など旬の情報も得られます。 
    閉じる

  • 世界遺産の冨岡製糸場に行ったさいに、この周りのエリアを練り歩く形となり、到着しました。上信電鉄上州富岡駅の近くで、たまたま... 
    続きを読む
    フリーマーケットのようなのも開催されていて、地元の人たちも多く来ていました。当時の倉庫の雰囲気がありました 
    閉じる

  • 竹屋旅館 写真

    竹屋旅館

    2.80

    距離:3.3km

    創業は今から200年以上前の江戸後期とされる。 創業当時は伊澤屋旅館と称し、上野國貫前神社参拝客の為の旅篭として営業して... 
    続きを読む
    いたが、先々代が該旅館を買収し、現名たる竹屋と改称した。 但し、現在は女将が1人で切り盛りされ高齢故に昔からの馴染客しか宿泊を受け付けていないのが残念。 竹屋旅館(たけや りょかん) 富岡市一ノ宮1387−1 ?: 0274−62−1387 不定休 上信電鉄上州一ノ宮駅 徒歩3分 
    閉じる

  • HOTEL R9 The Yard 富岡 写真

    HOTEL R9 The Yard 富岡

    3.04

    距離:2.6km

    ・宿泊プラン 【スタンダード】ビジネスや観光の拠点に♪軽食&ホットドリンク付【駐車場至近&無料】 7,200円 ... 
    続きを読む
    
・軽食&ホットドリンク フロントで冷凍食品1つとホットドリンク(飲み放題)をもらうことができます。 軽食はおかゆ2種類、カレー、ビーフン、あとお弁当が3種類ぐらいありました。

 ホットドリンクはお茶、紅茶、コーヒーがありました。 ・部屋 狭くて寒かったです。 ユニットバスは特に寒く感じました。 シャワーの最大出力は今まで泊まったことのあるホテルの中で1番強いと思いました。 (もちろん調整して弱くすることもできます。) 枕元にコンセントがありました。 独立しているので隣の部屋の音は聞こえなかったのですが、広めの道路に面しているので時々外の車の音が気になりました。 
・アクセス 上州一ノ宮駅から徒歩15分ぐらいです。 大きな道で歩道があるので安全に迷わずいけると思います。 ・アメニティ 基本的なものは揃っていました。 化粧落としや保湿はありませんでした。  
    閉じる

  • ホテルアミューズ富岡 写真

    ホテルアミューズ富岡

    3.14

    距離:0.8km

    出張で訪れました。周辺に居酒屋等なく、ちょっといっぱい行くには、多少不便ですが、自動車で移動できるならインターからも近く値... 
    続きを読む
    段もお手頃でいいと思います。 朝ごはんは和食か洋食か選択できます。ご飯に合うおかずが多くご飯のおかわりがあればなお良かったです。 
    閉じる

  • ビジネスホテル 松屋 写真

    ビジネスホテル 松屋

    2.63

    距離:0.0km

    I was in Tomioka for my internship at the Silk Mill. This is ... 
    続きを読む
    the nearest accommodation available so I had booked my stay for 23 days (Aug 27-Sept 21). No meals provided and the “hotel” is managed by an old man. UNREASONABLE HOUSE RULES THAT WAS NOT STATED ON ANY WEBSITES BRING YOUR OWN BATH TOWEL. DO NOT USE THE YELLOW TOWEL PROVIDED IN THE ROOM. OLD MAN MANAGING THE “HOTEL” IS INCOHERENT I was told the rules AFTER I paid in full amount. - Curfew 10pm (some websites stated 11pm) - Shower time is only allowed at 530pm-9pm (not stated in any website) - Weekend restriction: leave the “hotel” from 10am-2pm. (not stated in any website) I was called on the phone at 950pm to “come back immediately” as the old man “will lock the doors”. I heard from locals working in the local restaurants that some guests did not received any reminder calls from the old man and was locked out that night. I was asked to leave the “hotel” on weekends from 10am-2pm as they will “clean the rooms” and “to prevent theft during cleaning hours”, guests are asked to “leave the hotel”. On Sept 3 (Sat) morning, I found some bugs in the room and requested for the room to be cleaned thoroughly but the old man said the cleaner is only available during weekdays(?!). So the old man came to my room to remove the bugs using a yellow cloth similar to the “bath towels” provided in the room. I was lucky that I brought my own bath towel and did not use the one provided. ROOMS DO NOT LOOK AS CLEAN AS SHOWN ON PICTURES POSTED ON WEBSITES BRING DISINFECTANT SPRAY OR TISSUE The room walls, curtains and carpets was stained, rooms smelt of cigarettes, bedsheets had hair from previous guest(s), cupboard in the room is locked and unusable by guests, air conditioning was very old (20 years old as mentioned by the old man), and I woke up to new bugs/worms(eg. Cockroaches, fly, unknown creepy crawlies) in the room every morning. The room looked nothing like the pictures posted on websites. Better to bring disinfectant sprays for the room. THE ROOMS ARE FULL OF BUGS On Aug 28 (second day of my stay), I woke up to an unknown creepy crawly on the walls in my room. I went to the counter to ring the bell for the old man to come over to remove the bug. The old man told me that there are cockroaches and moths appearing in the rooms very frequently, especially at the lower floors. Every day during my stay, there were cockroaches and fly and other unknown bugs appearing in my room. I told the old man about the bug issue in the room and he accused me of bringing the bugs back from my workplace. NO 24/7 CUSTOMER SERVICE Nobody is ready at the counter. Guests will have to ring the bell for the old man to come over from his own house right behind the “hotel”. It is connected to the “hotel” and is visible from the lobby. The house looks new and well maintained as compared to the “hotel”. NOT SAFE On Aug 29, (first day of my internship) I came back after work and I was told that the local police came to check on guests staying in this “hotel”. I was suspected of terrorism and was asked to provide details and documents for identity verification. I had never stayed in a hotel where I was suspected for such claims. I changed to a proper hotel in the same town (10 mins walk away) and like every other hotels I stayed before, nothing similar happened. I realized I was not the only victim when I found comments from previous guests on websites stating he/she was also asked personal questions until he/she felt uncomfortable replying. I really wonder what had happened before that lead to the local police checking out guests of this “hotel”. AIR-CONDITIONING WAS OLD AND NOT WORKING OLD MAN MANAGING THE “HOTEL” IS INCOHERENT, RUDE AND RACIST. The air-conditioning was old and it took at least 2 hours for it to start blowing cold air. Even though it was slow, at least it still worked until the night of Sept 5 the air-conditioning was only blowing hot air the entire night. I had to work the next day and I could not sleep because I was sweating so much, I could not even take a cold shower because the bathroom was not available other than during the allowed time. So at midnight, I had no choice but to ring the bell at the lobby for anyone to come help me with the air-conditioning. The old man appeared after I rang the bell thrice. He told me that the air-conditioning was very old and told me that I should not adjust the temperature on the remote control because it will go haywire. I asked to change to a clean and well-maintained room but the old man told me that all the rooms are the same. I was tired and hot and I just wanted to sleep so I stayed in my room that night as the air-conditioning started to work again. The next morning, the old man was already waiting at the counter when I wanted to return the room keys before going out for work. He was angry and told me I was “complaining too much about the “hotel” being dirty and since I do not like the “hotel”, please look for another place to stay.” He also stated that he “could not sleep after waking up in the middle of the night”(?!). So, I was kicked out by the old man after enduring all the bad service stated above. I stayed calm and told him that I will check out once I found a place to stay. He replied that he will “have to bear with it” until I move out. I came back from work the same day and told the old man that I was going to check out next day morning. He told me to come back at night for the refund. So I went back to the “hotel” on Sept 7 7pm for the refund. He said that he is a 真面目な人 (serious person) so he is refunding me the remaining 12 nights that I have paid. I did not understand why he wanted to state that but I just wanted to get over with it. I signed the refund receipt stating that I have received the refund of the remaining 12 nights. Then, I was showed another receipt for compensation of air-conditioning and remote control, cancellation fee, and 2 revenue stamps. Then, he passed me an envelope of the remaining refund which he had arbitrarily deducted the compensation fee. I was in shock but I calmly ask for the reason for me to pay compensation for the old air-conditioning, cancellation fee for cancelling the remaining 12 nights but I was on the other hand kicked out by the old man, and also revenue stamps which was supposed to be paid to the government by the business owner. He got very angry and started to scold me that I did not respect Japanese custom because I woke him up in the middle of the night, broke his air-conditioning and did not want to pay the compensation. (All the above conversation was recorded on my phone.) What an accusation. You call yourself a hotel but you do not even have proper basic facilities and services a hotel should provide, your air-conditioning is old and problematic even before I checked in and it is still blowing hot air the day I checked out, I did not “not wanting to pay the compensation” as you already deducted it from the refund. All I did was ask for the reason for me to pay for such claims. He even threatened to call the police. I insisted but he looked shock and asked me to call the police myself because “it was my fault”. So he called his wife out to the lobby, and proceeded to insult me in front of his wife saying that I am a foreigner, I do not understand simple Japanese language and basic Japanese customs and that I am a不真面目な人 that had caused him trouble and that he will not even let me stay for another night even if I could not find any other accommodation. I left the “hotel” after being scolded and insulted for an hour. I went to the local police station myself with the voice recording. FOREIGNERS NOT WELCOMED. On Sept 8, my supervisor and colleague from my internship came with me to the “hotel” to listen to the old man’s part of the story but I was further insulted by the old man in front of his wife, my supervisor and colleague, saying I was a troublemaker and that he should not have allowed a foreigner to stay in his “hotel”. TO PAY 4500YEN/NIGHT FOR SUCH SERVICE IS OBNOXIOUS. I WAS UNDER SO MUCH STRESS DURING MY STAY THERE. IT WAS AN AWFUL EXPERIENCE FOR ME AND I HOPE NOBODY WILL HAVE TO GO THROUGH SIMILAR EXPERIENCE. JUST DO NOT STAY IN THIS ACCOMMODATION.  
    閉じる

価格.com旅行・トラベルホテル・旅館を比較


全国旅行支援 対象プランのご注意

今後の新型コロナウイルスの感染状況や、政府および各都道府県の方針により内容・条件等が変更となる場合があります。

また、掲載されている割引・クーポン等の情報は簡易的な試算であり、その正確性を保証するものではありませんので、予約の際は各旅行会社にて対象施設および掲載情報を再度ご確認くださいますようお願いいたします。

割引内容や条件の詳細につきましては、各都道府県のHP等をご確認ください。

全国旅行支援の概要について